Ik geef jullie dank - Reisverslag uit Brooklyn, Verenigde Staten van Marleen Hendrickx - WaarBenJij.nu Ik geef jullie dank - Reisverslag uit Brooklyn, Verenigde Staten van Marleen Hendrickx - WaarBenJij.nu

Ik geef jullie dank

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

30 November 2014 | Verenigde Staten, Brooklyn

Hallo lieve mensen,

29 november alweer (ondertussen 30 november bij jullie), dat betekent dat mijn 1 maand jubileum er op zit. Voelt toch alsof het snel voorbij is gegaan.
Ik mag weer dansen!! :) Afgelopen maandag ben ik bij de dokter geweest. Er zijn wel verschijnselen van stress op het bot, maar maar heel mild, dus gelukkig geen stressbreuk of risico daarop. Het bot moet gewoon helen, dus ik slik extra calcium maar meer kan ik niet doen. Ik mag dus weer lopen en dansen, nog niet rennen of springen. Ik moet zelf de mate van intensiteit bepalen. Doet lopen pijn: niet lopen. Doet rennen pijn, dan lopen. Etc. Dus ik moet het dansen langzaam opbouwen en goed naar mijn lijf luisteren, wat wel weer een uitdaging is voor mij. Dus ik ben sinds maandag weer aan het dansen en volg vooral rustige lessen (contemporary, modern en ballet) en veel bodyconditioning zoals pilates, yoga en stretching. Daar was ik heeeel blij mee, want van het thuis zitten werd ik niet heel vrolijk. En ik hoop dat ik snel ook andere lessen zoals hiphop en house kan doen, maar ik moet voorlopig niet teveel tegelijkertijd willen ;).

Wat ook helpt voor mijn schenen is dat ik een fiets gekocht heb. Het wordt nu alleen heeeel koud, dus ben benieuwd hoe lang het weer fietsbaar blijft. Maar nu hoef ik in ieder geval niet iedere keer naar de metro te lopen en terug. Wel leuk, ik kocht de fiets via een soort marktplaats van twee Denen die hier in de wijk Greenpoint woonden in Brooklyn. Greenpoint is een soort Poolse wijk, omdat de Poolse immigranten zich daar 'vroeger' gevestigd hebben. Alleen maar Poolse winkels en supermarkten, dus ik voelde me eigenlijk best thuis :p. Ik wilde eigenlijk nog iemand aanspreken met Jeksjemaais? (Een van de 5 Poolse woorden die ik ooit geleerd heb). Amerika heeft veel van zulke wijken, Chinatown, Little Italy etc. Grappig is dat je na vele generaties hier nog steeds niet gewoon Amerikaan bent, maar Amerikaan Italiaan, of Afro Amerikaan. Van de andere kant doen we in Nederland niet heel anders door 'ga terug naar je eigen land' tegen geboren en getogen Nederlanders te roepen, maar dat is een ander verhaal. (Ik volg de zwarte pietendiscussie hier een beetje op afstand)

Voor de rest heb ik dus wat minder gedaan dan daarvoor. Ik ben nog wel met Joep naar een toffe jazz bar geweest. Een van de beste van New York, ziet er aan de buitenkant niet uit, binnenkant eigenlijk ook niet, maar toen de muzikanten eenmaal gingen spelen, was het heeel tof. Verder veel koffietjes, gebruncht, oppassen en een klein beetje sight seeing.

Donderdag was het Thanksgiving hier en ging ik met Jeremy mee naar zijn Italiaans Amerikaanse familie. Zelfs zijn opa en oma zijn in Amerika geboren, maar hun Italiaanse roots werden sterk benadrukt. Ik moet ook toegeven dat het Italiaanse bloed nog duidelijk zichtbaar was. Amerikanen zijn luid, Italianen ook, kun je nagaan wat een combinatie van die twee doet. Maar het was erg gezellig en erg leuk om zo'n traditionele Thanksgiving mee te maken, inclusief kalkoen en met zijn allen rond de televisie om de parade te zien en 's middags American Football haha. Ik was echt misselijk door de hoeveelheid eten, dus volgens mij heb ik het dan goed gedaan.

Gisteren was het Black Friday, wat hier een traditionele dag is na thanksgiving, waarop alles massaal in de sale gaat en mensen zich voor de winkels verdringen om om 5 uur 's ochtends naar binnen te kunnen. Ik heb natuurlijk wel even mee gedaan (niet om 5 uur 's ochtends maar 's middags pas) en heb goed geshopt en eindelijk ook een nieuwe laptop gekocht. Met deze (heb de nieuwe nog niet in huis) laptop kon ik toen ik in NY aankwam nog skypen, als ik hem op vier mokken zette, nu doet ie dat helemaal niet meer.

Ik geniet nog steeds en ben heel blij dat ik nu ik weer mag lopen, ook weer NY kan gaan verkennen. Volgende week zaterdagavond ga ik mijn verjaardag goed vieren met Aisha en vrienden van haar op een techno feestje in Bushwick, Brooklyn. Ben benieuwd :).

Liefs en dikke kus

P.s. ohja, mijn kastdeuren beginnen al aardig vol te raken met lieve kaartjes en foto's, heel leuk! :)

  • 30 November 2014 - 08:06

    Katja:

    lieve marleen,

    helemaal top om te lezen dat je weer mag dansen!!!! yeah go get them girl.....

  • 30 November 2014 - 10:37

    Marlies En Kees Daamen:

    Wat fijn voor je dat je weer mag dansen, daar kwam je tenslotte toch voor,.
    Hopelijk blijft het nog lang fietsweer en kunnen jouw spieren zo weer wat aansterken.
    Veel succes verder en groetjes uit heel koud en grijs Rijsbergen.

  • 30 November 2014 - 10:51

    Anny En Ton :

    Fijn dat we mee mogen genieten van jouw avontuur. Het klinkt allemaal weer een stuk beter. Fijn dat je kunt fietsen. Geniet ervan en hou je spieren goed warm, daar zullen ze vast blij mee zijn en veel plezier met het dansen. Liefs xxx

  • 30 November 2014 - 11:00

    Caroline:

    Yes je mag weer dansen, heel fijn, maar houd wel de handrem erop he Marleen zodat de botjes heel blijven. Voor de marathon ga je over een paar jaar maar terug, haha. Nog maar 1 maand van huis en al zoveel gedaan. Knap hoe jij je begeeft in een nieuwe stad met allemaal nieuwe contacten. Geniet ervan en mocht ik je voor je verjaardag niet meer spreken alvast van harte gefeliciteerd en een tof techno feest. Liefs

  • 30 November 2014 - 11:26

    Diny Mutsters:

    Lieve Marleen
    Wat fijn om te lezen ,dat het weer wat beter gaat ,en weer mag dansen, maar wees voorzichtig ,en houdt het warm, ga lekker fietsen zolang het nog kan, petje af dat je in deze maand al zo gezeteld bent, met cultuur ,vrienden, en alles wat je onderneemt.
    Het gaat je goed ,denk aan je lichaam.
    Voor je verjaardag ,alvast gefeliciteerd , en een dikke kus van ons Jos en Diny

  • 30 November 2014 - 13:59

    Julie:

    Lieve Leen,
    Fijn om te lezen dat je weer mag dansen! Maar nog wel rustig aan doen he, jou kennende ;) Leuk om zo op de hoogte te blijven van je avonturen!
    Doe voorzichtig, geniet van je verjaardagsfeestje en van alle andere mooie dingen die op je pad komen!
    Heel veel liefs

  • 30 November 2014 - 15:47

    Vivi:

    Lieve Marleen!!
    SUPER fijn dat je weer rustig aan mag beginnen!!
    Tof dat je Thanksgiving bij een familie hebt meegemaakt, lekker Amerikaans! Maar blijft leuk en gezellig ;-)

    Succes!! Liefs Vivi

  • 01 December 2014 - 12:32

    Bianca:

    Jeeeeeeeee je bent weer de dancing queen!! Tof!! Fijn!! Laat je dromen uitkomen!
    Thanksgiving, hilarisch lijkt het me, ik ken de verhalen nog van Vivi!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Brooklyn

NYC

6 maanden dansstage bij Peridance in New York

Recente Reisverslagen:

12 Maart 2015

Terug naar huis

08 Februari 2015

Winter

18 Januari 2015

That's ghetto!

27 December 2014

Merry Christmas!

09 December 2014

It's my partieeee
Marleen

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 13298

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2014 - 05 Mei 2014

NYC

Landen bezocht: