mri en hardwell - Reisverslag uit Brooklyn, Verenigde Staten van Marleen Hendrickx - WaarBenJij.nu mri en hardwell - Reisverslag uit Brooklyn, Verenigde Staten van Marleen Hendrickx - WaarBenJij.nu

mri en hardwell

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

19 November 2014 | Verenigde Staten, Brooklyn

Ha lieve mensen,

Daar zijn we weer. Meteen maar even met het minder goede nieuws beginnen. Helaas ben ik toch echt geblesseerd. Ik heb al een week niet kunnen/mogen dansen en mag komende week zeker ook nog niet dansen (zelfs zo min mogelijk lopen) tot meer bekend is. Ik heb gisteren een MRIscan gehad van mijn linkerbeen, de dokter is bang voor een stressfracture (waar hij volgens mij een haarscheur in het bot mee bedoelt, maar ik kan er naast zitten) maar ik heb in beide benen pijn en er is alleen een mri van links gemaakt, dus ik denk dat het wel mee valt. Hij wil volgens mij het zekere voor het onzekere nemen. Maar dan nog, het zal waarschijnlijk even duren voor ik weer helemaal voltijd kan dansen. Want vanaf wanneer het mag, zal het een kwestie van langzaam opbouwen zijn. Dus dat is wel een beetje shitty. Leuke dingen er aan zijn dat mijn dokter fan is van HOLLAND en ik een mri scan met korting heb gekregen. Ja Judith, ik kreeg ook korting in het ziekenhuis :) haha. Wel apart om in new york in een keer in een scan te liggen. Heb wel lekker een half uurtje geslapen. Maar voor de rest is het wel echt vervelend. Ik ben hier gekomen om te dansen en het dan niet kunnen doen is een beetje frustrerend.. En zo min mogelijk lopen betekent eigenlijk ook het huis niet uit gaan, want naar de metro lopen is al 10 minuten, maar binnen gaan zitten terwijl je in New York bent is niet heel gezellig, dus daar houd ik me niet echt aan. Maar gaat goed komen, duurt alleen even.

In de tussentijd heb ik wel allemaal coole dingen gedaan. Vorige week donderdag heb ik samen met Aisha (Nederlands au pair meisje dat hier ook danst) en haar Nijmeegse vrienden op top of the rock gestaan. (Dak van het Rockefeller Center. De beroemde foto met de bouwvakkers op een rijtje op een balk in NY is gemaakt tijdens de bouw van dat gebouw. Dat deden ze dus echt zonder beveiliging boven op een balk, wauwch). Uitzicht was heel vet. Voor het Rockefeller Center ligt de schaatsbaan al klaar en staat de beroemde kerstboom al in de steigers. 3 December worden de lichtjes aangestoken met een amaaazing incredible awesome show schijnbaar.

Zaterdag ben ik eerst met mijn huisgenoten gaan eten bij IHOP. Een restaurantketen waar je wafels, french toast, eggs etc. kan eten. Ze zijn hier heel goed in niet-verse ongezonde maaltijden maken! Net als in de rest van new york/amerika eigenlijk. Je moet heel veel moeite doen (en veel geld betalen) om gezond te kunnen eten. Maar het was wel erg gezellig haha. Daarna hebben we een beetje door Bushwick (buurt in Brooklyn) gelopen. Het verschil tussen Brooklyn en Manhatten is erg groot, maar ook het verschil tussen wijken in Brooklyn is groot.

Die avond ging ik met Carlijn naar DJ Hardwell in Madison Square Garden, soort van het Ziggo Dome van new york. Jezus, wat was dat vet. Al die mensen die helemaal uit hun dak gingen voor een Nederlandse DJ. En echt uit hun dak, armen in de lucht en springen voor 3 uur lang (niet zo goed voor mijn kuiten). En warempel zag ik tussen al die mensen ineens een bekende (heel bizar). Joep van Aert, ja precies, niet te verwarren met Jos van Aert. Hij was als fotograaf mee met Hardwell. Maandag hebben we even geluncht samen.. kleine wereld.

Vandaag ben ik naar het Metropolitan Museum geweest met Aisha en de Nijmeegse vrienden die hier nog zijn. Metropolitan Museum heeft een van de grootste collecties ter wereld. Je kunt dan ook nooit het hele museum in 1 keer goed doen. Gelukkig mag je zelf bepalen wat je aan entree betaalt en kun je een beetje Nederlands doen en wat vaker komen ;). Wel een heel mooi museum en hele mooie werken gezien. Er hangen ook een paar Van Goghs, blijft leuk om er dan 'Zundert' naast te zien staan.

Dat was het zo'n beetje. Ik vind het heel tof om door mijn Amerikaanse huisgenoten veel over de Amerikaanse cultuur te leren. Zij zijn er zelf ook niet zo'n fan van. Het is in alles kapitalisme ten top. Alleen maar grote auto's, grote maaltijden. New York valt vergeleken de rest van het land nog heel erg mee zeggen ze. Ik ben altijd gefascineerd door de reclames overal. De ene helft is om aan te geven hoe rijk/succesvol/gelukkig je wel niet wordt van het kopen/aanschaffen van een product. De andere helft is voor het bang maken voor stormen/huisstofmijt/lelijk gebit/ bomaanslagen. Ik heb een foto bijgevoegd van een poster met leuk commentaar dat er overheen geschreven was.

Ik heb mijn baalmomenten dus gehad afgelopen week, maar het grootste gedeelte van de tijd geniet ik echt enorm :D. En met mijn benen komt het ook wel weer goed. Ik houd jullie op de hoogte :).

Xx

p.s. Om alle foto's te bekijken moet je even links op de link 'foto's' klikken. Bij dit reisverslag laat de site alleen de eerste 20 zien

  • 19 November 2014 - 10:25

    Marlies Daamen:

    Hoi Marleen.
    Geweldig om zo mee te mogen genieten van jouw belevenissen in the big apple.
    Heel veel beterschap en hopelijk kun je weer snel mee doen alle leuke dingen daar.
    Mooie foto's...
    Succes daar.'
    groetjes Kees en Marlies Daamen.

  • 19 November 2014 - 11:46

    Marian:

    Hoi Marleen,
    Leuk om weer wat van je te lezen. En wat een mooie foto`s. Hopelijk valt de uitslag van de mri mee, zodat je weer snel het dansen op kunt pakken. We horen het wel. Groetjes XXX

  • 19 November 2014 - 13:54

    Jos:

    Rustig aan meisje, je hebt nog maanden zat om te dansen. Denk even goed aan lichaam, dan duurt het zeker te weten minder lang.
    Liefs Jos (niet te verwarren met Joep)
    ....Mis je liefje! X....

  • 19 November 2014 - 14:16

    Daniela:

    Balen dat je nu in new york geblesseerd moet raken. Dan maar echt even rustig aandoen. Kun je niet ergens een rolstoel lenen om je rond te laten rijden? Krijg je ook nog lekker overal voorrang

  • 19 November 2014 - 17:23

    Mieke:

    Ha!
    Lekker bezig! Fijn dat je je over het algemeen goed voelt, wat je dan ook doet. laat je nou niet verleiden om toch stiekem dat museum 20x door te lopen of op en neer te springen bij blije gelegenheden met die zere kuiten van je want dan duurt het nog langer. Smoeilijk szeker ;) Have fun

  • 19 November 2014 - 17:53

    Diny MutstersGTGHHTJHGH:

    Lieve Marleen,
    Wat jammer voor je ,maar neem de rust !!!!!
    Dan ben je weer snel beter om te kunne dansen , het komt goed met je .
    Ga nu maar even genieten van andere dingen , die je zeker wel kunt vinden !!!!
    Lieve groeten van ons XXXXX

  • 19 November 2014 - 19:19

    Tim:

    Heey nichtje,

    Leuk om je verhalen te lezen! Wel balen van je blessure, maar dat gaat snel genoeg genezen.

    Succes en snel weer een berichtje posten!

    Tim

  • 19 November 2014 - 21:53

    Adriëlla:

    Wat een enthousiaste verhalen nu al. En nog een hele tijd genieten daar in NY.
    Denk aan je blessure, dus een beetje rustig. Maar blijf lekker genieten.
    Groetjes.

  • 20 November 2014 - 20:29

    Anny En Ton :

    Wat heb je weer een leuk verhaal geschreven. Het is wat als de benen niet willen wat jij wil. Ben er zuinig op. Geef ze de tijd om te herstellen en vooral de tijd nemen om te ontspannen. Ik zag je op de foto op je handen staan. Zo kun je natuurlijk NY ook nog verkennen. Dan val je vast op haha
    Toi toi toi en veel lieve groeten van ons. Ton en Anny

  • 20 November 2014 - 21:02

    Marleen:

    Dankjewel allemaal voor de lieve reacties. Leuk dat jullie het lezen en reageren :). Ik ben de laatste dagen echt rust aan het nemen en fanatiek op zoek naar een fiets. Dus moet goed komen ;). Liefs

  • 21 November 2014 - 09:21

    Anne:

    Ai, Ai, Ai!! Maar maak er gewoon gebruik van. Geniet extra lang van alle koffietjes, uitzichten als je ergens zit, films die je op de bank kan kijken, onder de douche, uitslapen... Soms moet het gewoon even zo zijn! Geniet van alles om je heen, kun je straks lekker dansen. X

  • 21 November 2014 - 19:53

    Jac En Lia:

    He Marleentje.
    Mooi klote met zere kuiten op dansmissie in NY. Hopelijk valt het mee. Zie maar snel die fiets te pakken te krijgen.
    Geniet van alle andere leuke dingen en stuur daar vooral foto's van dan kunnen wij mee genieten. Veel groetjes.

  • 21 November 2014 - 21:54

    Caroline:

    Jeetje je weet ons elke keer weer te verrassen met leuk maar nu ook met minder leuk nieuws. Wat een straf moet het voor je zijn om binnen te blijven, echt een oefening in geduld.
    Gelukkig heb je fijne huisgenoten. Hoop dat je benen snel beter aanvoelen zodat je je passie weer kunt volgen. Lieve groet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Brooklyn

NYC

6 maanden dansstage bij Peridance in New York

Recente Reisverslagen:

12 Maart 2015

Terug naar huis

08 Februari 2015

Winter

18 Januari 2015

That's ghetto!

27 December 2014

Merry Christmas!

09 December 2014

It's my partieeee
Marleen

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 572
Totaal aantal bezoekers 13297

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2014 - 05 Mei 2014

NYC

Landen bezocht: