That's ghetto! - Reisverslag uit Brooklyn, Verenigde Staten van Marleen Hendrickx - WaarBenJij.nu That's ghetto! - Reisverslag uit Brooklyn, Verenigde Staten van Marleen Hendrickx - WaarBenJij.nu

That's ghetto!

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

18 Januari 2015 | Verenigde Staten, Brooklyn

Jaaa jongens, sorry voor het wachten, maar hier dan eindelijk weer een verslag. Ik geloof dat ik officieel ingeburgerd ben hier. Iemand riep hier in Brooklyn naar mij en ellen: 'that's ghetto'. Iemand uit Brooklyn die dat naar twee meisjes uit Rijsbergen roept. Wat waren we aan het doen: Ellen zat achterop bij mij op de fiets, wat hier schijnbaar sowieso nogal raar is, en trok haar koffer achter zich aan, onderweg naar de metro voor het vliegveld. Dat vonden mensen dus cool.. supervet! haha Kort daarna brandde het wieltje door van de koffer en schoot ellens arm bijna uit de kom, maar hé : 'that's ghetto!'

Maar eerst even terug. De dag na mijn vorig verslag kwam Jos aan. Helaas geen all-you-need-is-love-ontmoeting want we waren elkaar misgelopen op het vliegveld waardoor ik op het vliegveld stond en jos al op het treinstation. Maar elkaar daarna toch gevonden en het was heeeel fijn om elkaar weer te zien. We hebben de hele week echt enorm genoten. Het is een fijn vooruitzicht dat Jos in maart weer komt, dus we hadden nu niet de verplichting om New York te bekijken. Gewoon lekker genieten van elkaar. De eerste dag waren we nog in mijn huis en de volgende dag vertrokken we naar het appartement in Williamsburg. Het appartement voor ons zelf was ook fantastisch. We hebben de hele week rustig aan gedaan. Jos moest me iedere ochtend uit bed gooien om naar de dansschool te gaan, verder hebben we een beetje sight seeing gedaan, waaronder de high line en de public library die ik ook nog niet gezien had. Erg mooi gebouw en een baken van rust in deze chaotische stad. Natuurlijk veel gewinkeld, lekker gegeten en geheime kroegjes opgezocht uit de tijd van de drooglegging met Merlijn Jelle en Jasper. We vonden één toffe kroeg, achter een pand wat overdag een barbershop was. Met champagne, aardbeien, mislukte gesmolten chocola, een schuin oog op de televisie met de live-uitzending van Times Square waar mensen stonden te koukleumen, uitzicht op de skyline (1 vuurpijl gezien, de gebouwen zijn iets te hoog), zijn we samen het nieuwjaar ingegaan <3. Toen ik Jos aan het eind van de week op de trein had gezet naar het vliegveld en ik nog terug naar het appartement moest om mijn spullen te pakken, kon ik maar geen afscheid nemen van het appartement. Ons coconnetje was zo fijn geweest. Maar van in mijn eentje zitten werd ik ook niet echt vrolijk, dus uiteindelijk mezelf toch maar naar huis gesleept, waar het gelukkig weer meteen gezellig was met mijn huisgenoten.

En... toen duurde het maar 4 dagen voor Ellen aankwam op het vliegveld. De eerste dag was ellen nog een beetje moe door de jetlag, dus deden we nog rustig aan. Maar vanaf de 2e dag barstte de storm van activiteiten los. Ellen had een lijst met alle dingen die ze wilde doen en die werd naarmate de week vorderde alleen maar langer. Uiteindelijk hebben we alles van de lijst afgewerkt, en ik ben kapot nu haha. Dit waren ook echt 10 super dagen, met heel veel doen en heel veel lachen. Ellen had ook een lessenkaart aangeschaft op de dansschool, waardoor ze met mij mee kon om ook danslessen te volgen. Uiteindelijk heeft ze er meer dan mij gevolgd, omdat mijn schenen weer gingen protesteren.
Korte samenvatting: vrijdag (2e dag) zijn we na het dansen naar Greenwich gegaan om het gebouw van de tv-serie friends te bekijken. De serie is in LA opgenomen, maar ze doen alsof het in NY is en brengen altijd de buitenkant in beeld van het gebouw waarin zogenaamd het appartement van Rachel en Monica is. Daarna hebben we de 9-11 memorial gezien (indrukwekkend, groot) en zijn we via Wallstreet over de Brooklyn Bridge naar Dumbo (Brooklyn) gelopen. 's Avonds zijn we naar de Brooklyn Bazaar gegaan, een ruimte in een soort oude schuur, waar live-muziek, een bar, tafeltennis, minigolf en andere spellen en kleine kraampjes gecombineerd worden. Zelfs een mini drive-in bioscoop, erg tof. De dag erna hebben we het flatiron-building bekeken (hele platte spitse gebouw) en deed Ellen haar eerste danslesje. 's Avonds gingen we met Merlijn en nog een paar vrienden naar een ècht underground feestje in Brooklyn. Je moest via een pizzatent naar binnen, door de keuken, door een achterdeur, door een gordijn, waar je vervolgens in een hele mistige ruimte kwam waarin 200 mensen los gingen op techno-muziek. Heel vet! En een beetje raar. De volgende dag hebben we Williamsburg een beetje bekeken en hebben we voor de rest een beetje uitgerust.
Maandag zijn we naar het museum voor Natural History gegaan. Ik kwam er alleen pas na een uur achter dat het natural en niet national history was. Ik was allemaal aan het zoeken naar de geschiedenis van Amerika, maar zag alleen maar dieren haha. Daarna nog een beetje de standaard dingen bekeken, 5th avenue, rockefeller center en een danslesje gedaan.
Dinsdag ochtend hebben we eerst de Staten Island Ferry genomen heen en terug, die langs de Statue of Liberty komt. We hebben het vrijheidsbeeld vluchtig bekeken, we waren veel te druk met onze selfie-stick. Terug in Manhattan heeft Ellen alleen Top of the Rock bezocht en heb ik mijn lesjes gevolgd. Daarna hebben we meegedaan in de loterij om goedkope kaartjes te winnen voor de musical Wicked. Alle geluksdingetjes die ik van iedereen heb meegekregen naar New York hadden we in onze handen, en we bleven geluks sprongen tegen elkaar aan maken (ook om niet te bevriezen), maar het mocht niet baten. Er deden trouwens heel veel Aziaten mee in die loterij en we hebben geen één Aziaat in de zaal gezien, wat we een beetje vreemd vonden. Gelukkig konden we met studentenkorting nog kaartjes kopen. Nadat we eerst een hele goede Amerikaanse burger op Times Square op hadden, hebben we genoten van Wicked.
Woensdag zijn we eindelijk gaan schaatsen in Central Park. Dit wilde ik al heel lang doen, maar het was me nog niet gelukt om iemand mee te krijgen. Wij zijn schaatsend in de Pannenhoef opgegroeid dus Ellen en ik stonden scherp om onze kunstschaatsmoves in New York ten uitvoering te brengen. Helaas kwamen we er al snel achter dat alles verboden was, je mocht namelijk alleen rondjes schaatsen haha. Gelukkig waren de toezichthouders nogal druk met vallende mensen (er kon bijna niemand goed schaatsen) waardoor we iedere keer stiekem onze trucjes konden doen. Dit was echt een vette ervaring, om in New York in central park te schaatsen. We zijn uiteindelijk ook 4 uur gebleven, waarna we gingen oppassen.
Donderdag heeft Ellen eerst Little Italy en Chinatown bekeken en hebben we daarna in Soho een beetje gewinkeld. Nadat we samen een dansles gedaan hadden, gingen we 's avonds met Bryan en Stacey (twee huisgenoten van mij) naar Escape the Room. Je wordt dan met 8 mensen in totaal een uur lang opgesloten en je krijgt verschillende clues waarmee je jezelf kunt bevrijden. We werden in een oud theater opgesloten met allemaal poppen, wat ze wel echt vet gemaakt hadden. Het lukte ons alleen net niet om onszelf te bevrijden. Dus toen waren we allemaal dood. Einde. ;)
Vrijdag hebben we gedanst en weer opgepast (Ellen heeft de highline nog gedaan tussendoor) en zijn we na het oppassen nog naar een heel tof live jazz cafeetje geweest. Vanochtend zijn we eerst naar het MOMA (museum voor modern art) gegaan waar we onder andere Van Gogh's Starry Night konden zien en Warhol's soepblikken, en nog veel andere beroemde werken. We waren alleen zo moe, dat we het na 2 verdiepingen maar voor gezien hielden en onze nagels hebben laten doen bij de manicure. Ook belangrijk.
En daarna heb ik Ellen weer teruggebracht naar het vliegveld en hebben we elkaar uitgezwaaid en gezegd: tot in Madrid!

En nu ben ik moe. Dus ik denk dat ik de komende week niet zo veel ga doen haha. Mijn schenen zijn ook erg aan het protesteren, dus het bleek net iets te veel. Dus komende week: rust :).

Sorry voor de lange post, maar je kan hem anders ook in 3 keer lezen als ik er weer 3 weken over doe voor ik mijn volgende verhaal schrijf ;). In ieder geval dankjewel voor de reacties die ik altijd krijg van jullie! Sorry als ik niet altijd persoonlijk reageer. Ik ga nu ook nog even alle kaartjes die ik pas heb gekregen ophangen. Mijn kastdeuren zijn serieus al vol, mijn huisgenoten denken dat ik beroemd ben in Nederland ;). Dankjulliewel allemaal!

Heel veel liefs xxx

p.s. ik kan niet zoveel foto's meer toevoegen op deze site, dus ik heb een aantal foto's op facebook geplaatst. Ik kan zelf geen foto's meer maken, omdat mijn telefoon vol is en mijn camera kapot, dus ik ben afhankelijk van anderen. Vandaar dat er van mij en ellen iets meer foto's op staan dan van mij en jos ;)

  • 18 Januari 2015 - 09:50

    Elke:

    Klinkt echt alsof je een paar super weken bent gehad leen! Eerst met Jos en daarna met El!
    Haha wat een k8 actie ook weer van het fietsje en de koffer, gelukkig vonden ze het daar ook k8:)
    Geniet lekker van je rust want voor je het weet zit de volgende rijsbergenaar al weer bij je!
    Xxxx

  • 18 Januari 2015 - 09:55

    Kim Knibbeler:

    Liefy, ik heb alles gelezen. Wat een toffe elementen zitten in je verslach.
    Ik kan haast niet wachten tot dat ik je weer zie en de cultuur van NY op kan sneuven, damn wat kan je daar veel doen zeg

  • 18 Januari 2015 - 09:58

    Kim Knibbeler:

    Maar en zijn nog twee wachtende voor me:p (Hilke en Jos)
    Xox<3xoX

  • 18 Januari 2015 - 10:49

    Caroline:

    Lieve Marleen
    Goed te lezen dat je fijne weken hebt gehad met J en E. Ik wordt al moe als ik het lees, druk druk druk, op zijn Marleens haha. Die scheenbenen blijven verlangen naar een ander levenstempo en daar ga nu aan werken lees ik, heeeel knap.
    Supertof dat je zoveel visite krijgt dus van het vrijheidsbeeld komt vast een herkansing.
    Misschien nog niet in Nederland maar in Rijsbergen en vooruit ook in Zundert, ben je beroemd hoor. Veel plezier en lieve groet van Caroline en mannen.

  • 18 Januari 2015 - 12:13

    Diny Mutsters:

    Lieve Marleen,
    Wat heb genoten de afgelopen weken, leuk om te lezen,maar wel vermoeiend !!!!
    Neem de rust , en weer fit als de volgende gasten komen
    Liefs van ons .
    Jos en Diny



  • 18 Januari 2015 - 12:14

    Jac En Lia:

    Zoveel gedaan, dat zelfs jij er moe van wordt. Das echt veul.
    Leuk om jullie avonturen te lezen.
    Wij zijn in Bilbao (noord- Spanje) in het Gugenheimmuseum geweest. In NY staat er ook een. Wij vonden het toen zeer de moeite waard. Het is maar een tip.
    Wij gaan donderdag afscheid nemen van Ellen voor 5 maanden. Jij bent al bijna op de helft.
    Geniet en niet te veel hooi op je vork c.q. Fiets nemen. Liefs

  • 19 Januari 2015 - 08:49

    Anne:

    Heerlijk, die verhalen! En wat je lekkere deuzen zijn Ellen en jij toch! Dat het verslag van Ellen langer is is niet vreemd. Sommige dingen moet je ook lekker geheim houden ;-)
    Fijn dat je ondanks je schenen toch veel kunt ondernemen in de stad.
    Rust ze, dans ze en geniet ze.

    X

  • 21 Januari 2015 - 11:28

    Mieke:

    Ha! Wat fijn allemaal! Geniet van je rust ;) X

  • 30 Januari 2015 - 21:32

    Nienke Van Dijk:

    Hee Marleen.

    Wat onwijs tof allemaal. Ik ben wel een beetje jaloers!.
    Dat je dit mag doen moet echt als een droom voelen.

    XXX Nienke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Brooklyn

NYC

6 maanden dansstage bij Peridance in New York

Recente Reisverslagen:

12 Maart 2015

Terug naar huis

08 Februari 2015

Winter

18 Januari 2015

That's ghetto!

27 December 2014

Merry Christmas!

09 December 2014

It's my partieeee
Marleen

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 747
Totaal aantal bezoekers 13294

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2014 - 05 Mei 2014

NYC

Landen bezocht: