Winter - Reisverslag uit Brooklyn, Verenigde Staten van Marleen Hendrickx - WaarBenJij.nu Winter - Reisverslag uit Brooklyn, Verenigde Staten van Marleen Hendrickx - WaarBenJij.nu

Winter

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

08 Februari 2015 | Verenigde Staten, Brooklyn

Ha lieve mensen,

Zondagmiddag, ik zit met een pizza in mijn joggingbroek binnen op de bank (ik begin een heel klein beetje amerikaans te worden), dus ik heb tijd om weer even een update te schrijven. Ik weet dat ik een beetje laks wordt in het schrijven van berichtjes, sorry daarvoor. Maar geen nieuws betekent goed nieuws! En afgelopen weken waren (bewust) een beetje rustig, voordat al het bezoek hier gaat arriveren komende twee maanden. Daarnaast is het echt winter nu, dus sneeuw, meer sneeuw, kou, wind en nog meer kou.

Een grote spectaculaire sneeuwstorm hebben we helaas echter niet gehad. We werden flink bang gemaakt voor een enorme sneeuwstorm die heel NYC zou platleggen en iedereen MOEST binnenblijven. Het weer zag er weinig dreigend uit vond ik, maar het nieuws des te dreigender. Van de vader van een van mijn huisgenoten, die brandweerman is, moesten we het bad vol laten lopen met koud water voor als we zonder kwamen te zitten. In de supermarkt was het chaos, mensen sloegen massaal overlevingsvoedsel in en alles was uitverkocht, waardoor mensen tegen elkaar begonnen te schreeuwen. Eenmaal thuis had ik maar soep gemaakt waar ik drie dagen van kon eten, just to be sure. Het bleef er heel rustig uit zien, maar het zou echt HEEEEL erg worden. De volgende ochtend checkte ik de website van de dansschool en zag dat ze de hele dag gesloten waren. Ik herinner me nog dat wij thuis toen we klein waren een keer een film gezien hebben, waarin de kinderen in de film ijsvrij kregen omdat er zoveel sneeuw lag. Wij wilden zooo graag ook een keer een dag ijsvrij. En die heb ik nu eindelijk gekregen :D. Mijn huisgenoten waren ook allemaal thuis (moest) en alles was dicht, dus we zijn naar buiten gegaan en hebben in de sneeuw gespeeld met zn allen !! :) Daarna hebben we binnen warme chocolademelk gedronken met koekjes en een spelletje gespeeld haha, erg leuk. Het viel allemaal heel erg mee. Er lag iets van 20 cm sneeuw terwijl ze 90 voorspeld hadden. Op een bepaald moment waren de nieuwspresentatoren zo wanhopig met wat ze moesten melden dat een presentator op locatie letterlijk zei: "you can tell when I kick with my foot in de snow, the snow flies everywhere"..??? Het nadeel is dat de sneeuw nu bevroren is omdat het sindsdien niet meer gedooid heeft. Er liggen overal ijsbergen & plassen als het een beetje dooit, wat het lopen op de stoep een beetje lastig maakt.

Met het dansen gaat het langzaam iets beter. Ik kan nu goed 1 dansles per dag doen en 1 bodyconditioning (pilates/yoga/stretch) als ik in het weekend een beetje herstel en niet te harde lessen doe (dus geen hiphop). Dus.. letterlijk stapje voor stapje.

De wereld bewees ook weer even heel klein te zijn. Ik ging met Merlijn de superbowl kijken in een kroeg. Een oud huisgenootje van Merlijn uit Wageningen was in New York met haar vader en die kwamen ook. Toen haar vader vroeg waar ik vandaag kwam en ik zei dat ik uit een klein dorpje onder breda kwam, zei hij: oh waar vandaan? Want ik kom van Rijsbergen. WAATTT? Bleek het Frank van Dongen te zijn, voor mijn Rijsbergse lezers haha. De dag erna zijn we naar een basketbalwedstrijd van de Brooklyn Nets gegaan. Erg gaaf om zo'n groot stadion te zien voor basketbal en op zo'n "klein" veldje 10 reusachtige mannen te zien rennen. Het werd uiteindelijk erg spannend en ze wonnen in de laatste 8 seconden.

Voor de rest heb ik veel opgepast, koffies gedronken met Carlijn, Marina, Giulia, wijn gedronken en gegeten met Merlijn en mijn huisgenoten, even ziek geweest, biertjes gedronken met de huisgenoot van Ellen uit Madrid en een oude middelbare schoolvriend van hem die ik weer via DOX kende (ja zo gaat dat hier), een tof feestje gehad in een theater aan Times Square en gisterenavond een leuke Franse 21e verjaardag van Alice. Alice is zo'n typische francaise die het niet begrijpt wanneer je zegt: jeux de boulle. Jeux de bouuulle? Jeuuuux de boulle? Jeux DE boulle? (lees 10 verschillende manieren om jeux de boulle uit te spreken, iedere keer met de klemtoon net iets anders). En dan na de 10e keer zegt: oooh jeux de bóulle!! *zucht*. Dus voor haar voor verjaardag kreeg ze een baguette en hadden we allemaal een franse moustache en spraken we de hele avond zo slecht mogelijk frans. Sacre bleu!

Over een week komt Hilke aan en kort daarna Jos voor de tweede keer :), dus daar heb ik alletwee heel veel zin in. Ik hoop dat het in Nederland allemaal nog goed gaat. Dankjullie wel voor het lezen, en tot het volgend verslag! X

  • 08 Februari 2015 - 23:44

    Peter:

    Liefde

  • 08 Februari 2015 - 23:54

    Jeanne:

    Ha ha al gedemoustacheerd, ?? leuke sneeuwpret foto's,
    Liefs Jeanne

  • 09 Februari 2015 - 11:19

    Elke:

    Hahaha dat sneeuwverhaal. Fijn om te lezen dat je wel weer wat kunt dansen, maar toch balen natuurlijk dat het niet volle bak mag, maar hopelijk gaat het steeds beter!
    Geniet er lekker van en veel plezier met Hilke volgende week en Jos daarna weer! Dikke kus!

  • 09 Februari 2015 - 11:22

    Jac En Lia:

    Leuk verslag en mooie sneewfoto's Marleen. Gelukkig maar dat die bijna meter sneeuw is uitgebleven. Doe maar effe nie fietsen. Veel groetjes.

  • 09 Februari 2015 - 12:07

    Dinymutsters:

    Lieve Marleen,
    Fijn om te lezen ,dat je het naar je zin hebt , en dat je weer lekker aan het dansen bent.
    Kijk maar lekker uit ,naar de komende weken , Hilke en dan je grote lief Jos.
    veel liefs van ons .

  • 09 Februari 2015 - 13:15

    Kees Em Marlies Daamen:

    Leuk om weer een berichtje van je te lezen.
    En wat is de wereld toch klein he dat je daar helemaal iemand uit Rijsbergen tegen moet komen.
    Hoe is het weer trouwens nu daar want ik hoorde net op de radio weer paniek over NY. Er komt
    weer een flink pak sneeuw aan.
    Veel plezier met je nieuwe gasten en succes met dansen.
    Groetjes uit grijs Rijsbergen.

  • 09 Februari 2015 - 15:39

    Sasja :

    Marleen! Wat leuk!! Ik zag allemaal al mooie foto's in de sneeuw voorbij komen inderdaad. Central Park zal er mooi bij liggen. Wat leuk om te lezen dat je ook naar een wedstrijd van Brooklyn Nets bent geweest. Gaaf he? Die hele vibe er omheen en iedereen die schreeuwt: brooooooooooooooolyyyyyynnnnn haha. Het is echt net zoals in films.

    Veel plezier nog. (Ik ben nog steeds jaloers dat je daar zit, ondanks de spannende nieuwsberichten over het weer. Dat kunnen die Amerikanen altijd zo lekker dramatisch brengen. Heeft ook wel weer wat :))

  • 09 Februari 2015 - 21:07

    Caroline:

    Wat een leven. Paar uur per dag werken cq dansen en veel koffies. Elk nadeel heeft ook zo zijn voordeel. Geniet nog maar lekker even van dit leven want je bent al dik over de helft en met de bezoeken in het vooruitzicht gaat de tijd nog sneller. Veel plezier nog. Liefs

  • 11 Februari 2015 - 07:55

    Katja:

    hoi Marleen,

    blijft heerlijk om je belevenissen in de Big Apple te lezen.....enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Brooklyn

NYC

6 maanden dansstage bij Peridance in New York

Recente Reisverslagen:

12 Maart 2015

Terug naar huis

08 Februari 2015

Winter

18 Januari 2015

That's ghetto!

27 December 2014

Merry Christmas!

09 December 2014

It's my partieeee
Marleen

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 544
Totaal aantal bezoekers 13289

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2014 - 05 Mei 2014

NYC

Landen bezocht: