effeeeeee wennen (en rondjes lopen ;)) - Reisverslag uit Brooklyn, Verenigde Staten van Marleen Hendrickx - WaarBenJij.nu effeeeeee wennen (en rondjes lopen ;)) - Reisverslag uit Brooklyn, Verenigde Staten van Marleen Hendrickx - WaarBenJij.nu

effeeeeee wennen (en rondjes lopen ;))

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

10 November 2014 | Verenigde Staten, Brooklyn

Hi allemaal,

weer even een update over hoe het hier gaat na mijn tweede week. Deze week stond vooral in het teken van mijn danstraining. Maandagochtend had ik een soort startersbijeenkomst op school waarin ik alle informatie kreeg. Ik had verwacht (gehoopt) dat daar allemaal super coole leuke gezellige mensen net zoals ik zouden zijn, waarmee ik het het komende jaar super fantastisch leuk mee zou hebben. Dat viel dus een beetje tegen. Er waren alleen de mensen die in november met hun programma begonnen en dat waren er 5, waarvan ik de enige was die engels sprak. Toen ik mijn lessen ging doen, bleek dat iedereen sowieso nogal op zichzelf was. Iedereen doet zijn lesje en gaat weer weg. Daarnaast zijn er heel veel heeuule goede dansers. Dus na een paar dagen bekroop me de gedachte "wat dacht ik hier eigenlijk te gaan doen?". Maar hoort natuurlijk allemaal bij het wennen, waar ik soms een beetje tijd voor nodig heb. Met behulp van een aantal mensen kon ik de knop omzetten en ben ik daar gewoon voor mezelf gaan staan om hard te gaan trainen, en sindsdien gaat het veel beter.

Daarnaast moeten mijn kuiten ook een beetje wennen. Ik had het afgelopen jaar altijd al licht last van springschene (kuitblessure). Door het vele lopen door de stad en naar de metro en het dansen is dat nogal verergerd. Dus ik moet heel voorzichtig doen, veel stretchen en veel water drinken tijdens het dansen. ENNN ik moet alles op mijn trimschoenen doen. Wat er alles behalve charming uit ziet, onder eigenlijk iedere outfit. Het geluk is wel dat bijna alle vrouwen in NY hardloopschoenen dragen en hakken in een aparte tas bij zich dragen. Je moet namelijk veel lopen in de stad (naar en van de metro), wat op hakken niet te doen is.

Dus nu genoeg gezeur, voor de rest gaat het eigenlijk heel goed en is het heel leuk. Met mijn huisgenoten is het nog steeds super fijn en leuk. We hebben donderdagavond afscheid genomen van Danny die op toer gaat in Amerika in een kerstmis musical. Ik heb Robert Hooijmaijers nog gezien. Grappig want we komen alletwee uit Rijsbergen en leren elkaar in NY kennen. Ik heb eindelijk Giulia kunnen zien deze week (Nederlands meisje waarmee ik samen bij DOX zat, studeert in NY) en ik heb nog een ander Nederlands meisje leren kennen die au pair is hier, Carlijn.

Donderdag heb ik, nadat ik met Giulia geluncht had, door de Upper West Side gelopen. Hele toffe wijk. Daar staat het Lincoln Center for the Performing Arts, het eerste complex ter wereld waarin verschillende podiumkunsten gecombineerd werden. New York City Ballet, Julliard, New York Opera, American Ballet Theater en nog veel meer, zitten daar bij elkaar in hele mooie gebouwen. Ook heb ik die dag even een lekkere chocolademuffin gegeten bij Magnolia, bekend van Sex and the city :).
Zaterdagavond was ik vrijwilliger bij het optreden van het gezelschap waar Marina in danst, in Jersey city, aan de andere kant van het water. Zondag (vandaag) ben ik met Carlijn over de highline gelopen naar Chelsea. Het oude/vervallen wijken renoveren en er iets tofs van maken, gebeurt hier heel veel. De highline is een oude treinlijn boven de stad die eigenlijk gesloopt zou worden, maar waar nu een heel mooi wandelpad van gemaakt is (door een Nederlandse architect). Daarna zijn we in de Chelsea Market geweest (een oude Oreo fabriek waarin allemaal kleine hippe (eet)winkeltjes zitten en hebben we in het Meat Packing district (ja precies, een wijk waarin vroeger het vlees verwerkt werd en nu ook allemaal hippe dingen zitten) gegeten. Ohja, en ik heb voor het eerst opgepast vrijdag. En dat ging erg goed, dus ik ben daar nog het meest trots op deze week denk ik haha.

En tot slot nog een leuk verhaal. Zoals ik al zei, ik moet aan verschillende dingen wennen. Bijvoorbeeld ook dat de huizen nogal gehorig zijn en je de buren goed kunt horen. Soms lijkt het alsof iemand in ons huis binnenkomt, maar dan is dat boven, of naast ons. Maar toen ik vannacht alleen thuis was, dacht ik ECHT dat iemand in ons huis was binnengedrongen. Toen heb ik mezelf heel snel in de badkamer opgesloten om te wachten tot mijn huisgenoten thuis zouden zijn. Toen die er na 30 min nog niet waren (had geen telefoon, maar het leek heel lang) ben ik gewapend met een nagelschaar en plastic stok waarmee het toiletblok vervangen moet worden, de gang opgerend naar mijn slaapkamer, om die ook zo snel mogelijk op slot te doen en in bed te gaan wachten op mijn huisgenoten. Toen die vlak daarna thuis kwamen, bleek er helemaal niets aan de hand te zijn. Awesome.

Ik geniet elke dag dat ik gewoon in deze vette stad rondloop en aan het dansen ben. Ik voel aan alles in mijn lijf dat het in training is, dus dan ben ik goed bezig denk ik. Ik ga lekker verder genieten en houd jullie op de hoogte!

Liefs X

  • 10 November 2014 - 07:18

    Katja:

    hey Marleen,

    klinkt heel vet allemaal zeg.....zaaalig om te lezen. enjoy!

  • 10 November 2014 - 07:43

    Matti:

    inderdaad heel vet en goed dat je met oppassen aan het traienen bent

  • 10 November 2014 - 10:38

    Anne :

    Lieve Marleen,

    Grappig om te lezen dat je zo lekker in een achtbaan zit van leuke, fijne, lekkere momenten en onwennige, pijnljke, spannende en héle (onschuldige)spannende momenten. Maar dat geeft je toch het gevoel dat je leeft ;-) en dat in fucking NY!!!! Alles went....

  • 10 November 2014 - 11:13

    Peter:

    Nagelschaartje... Hoor je standaard bij je te hebben toch ter verdediging..

  • 10 November 2014 - 14:12

    Robert Hooijmaijers:

    Waar 2 mensen uit de wereldstad Rijsbergen elkaar tegenkomen in het pittoreske New York

  • 10 November 2014 - 16:33

    Jac En Lia:

    Lieve Marleen.
    Leuk om je verhalen te lezen. Hilarisch van de "inbreker"en van je verdedigingstechniek!!!
    Al veel gezellige dingen ondernomen en natuurlijk nog heel veel te doen. Daar heb je nog de tijd voor.
    Hou de spiertjes soepel. Veel groetjes.

  • 10 November 2014 - 17:46

    Erwin Ooms:

    "dat daar allemaal super coole leuke gezellige mensen net zoals ik zouden zijn", haha lekker Marleentje. Jij gaat knallen! :)
    Leuk om jouw verhaaltjes te lezen, keep going! ;) dikke x

  • 10 November 2014 - 19:15

    Ellie En Cor:

    Hoi Marleen!
    Wat leuk om te lezen allemaal!
    Veel succes he met alles: oppassen, trainen, stad verkennen, eettentjes bezoeken............

  • 10 November 2014 - 19:49

    Caroline :

    Wat een spannende verhalen. Zo leren wij NY ook een beetje kennen.
    Wel handig dat je trimschoenen hebt, zeker met het oog op de marathon die je daar nog gaat lopen, toch? Zorg goed voor de spiertjes zodat je niet geblesseerd raakt.
    Veel plezier en succes met alles. Nog even en je leven daar is weer even druk als hier.
    Liefs Caroline en mannen

  • 10 November 2014 - 20:42

    Diny Mutsters:

    Lieve Marleen,
    Wat een verhaal weer, maar aan het einde ben heel positief en wil door met hetgeen waar je voor gegaan bent, en dat lukt jouw, ook al komen er misschien nog hoge bergen die je moet beklimmen, maar je hebt power , en zin wat je mag doen en beleven !!!!!
    Genieten van alles veel liefs Jos en Diny XXXX
    P.S. We blijven je volgen !!

  • 10 November 2014 - 20:44

    Anny En Ton :

    Fijn dat wij mee mogen genieten van je NY ervaringen en je leuk verhaal. Nooit gedacht dat jij je nog eens in de badkamer zou opsluiten met een nagelschaartje om je te verdedigen! Zal ik een hockey stick opsturen? Geniet ervan en ben zuinig op je spieren, want die heb je nog veel nodig de komende maanden. Toi toi toi. liefs Ton en Anny

  • 11 November 2014 - 20:01

    Mieke:

    Ha! Fijn te lezen! Wat maak je veel mee in een week, hè! Zuinig zijn op en lief zijn voor jezelf! X

  • 13 November 2014 - 19:13

    Teun:

    Heej marleen,

    Komt wel goed schatje!

    Teun (met ckx)

  • 14 November 2014 - 21:53

    Daniela :

    haha held op sokken,maar wel met een nagelschaartje. Geweldig dat je het steeds beter naar je zin hebt. Ga zo door. En hopelijk wordt je spierpijn snel minder. Groetjes daniela

  • 17 November 2014 - 20:00

    Lian De Hoon:

    Hee Marleen.
    Mooi om je verhalen te lezen, het leuke ervan is dat ik een beeld heb bij waar je bent geweest. Wat is het toch een prachtige stad hè! Succes met dansen, hopelijk niet teveel last van je spieren, en probeer er van te genieten!
    Ik hoop nog veel van je te mogen lezen.
    Groetjes Lian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Brooklyn

NYC

6 maanden dansstage bij Peridance in New York

Recente Reisverslagen:

12 Maart 2015

Terug naar huis

08 Februari 2015

Winter

18 Januari 2015

That's ghetto!

27 December 2014

Merry Christmas!

09 December 2014

It's my partieeee
Marleen

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 781
Totaal aantal bezoekers 13282

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2014 - 05 Mei 2014

NYC

Landen bezocht: