Eerste week - Reisverslag uit Brooklyn, Verenigde Staten van Marleen Hendrickx - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Brooklyn, Verenigde Staten van Marleen Hendrickx - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

03 November 2014 | Verenigde Staten, Brooklyn

Hallo familie, vrienden, bekenden,

Ik heb voor de handigheid toch maar besloten een site bij te houden. Niet om jullie nu heel erg in te wrijven hoe fantastisch mega ongeloofelijk mijn reis is, maar vooral omdat ik merk dat ik best veel emails en appjes aan het beantwoorden ben en eigenlijk overal hetzelfde zeg. Dus misschien is het handig om zo nu en dan mijn ervaringen en vooral foto's hier op te zetten. Maar alsjeblieft niet boos worden als ik een tijdje vergeet wat te posten :).

Dus.. de eerste week. De conclusie van de eerste dagen: afscheid nemen is niet fijn. Ik heb de eerste 2 dagen best wat traantjes gelaten. Ik kreeg allemaal berichtjes: is het vet??? En ik dacht alleen maar: mueeehh, ik zit hier alleen! haha. Maar nadat Jos zei: nu ga je gewoon de deur uit en de stad bekijken, is het eigenlijk alleen maar beter gegaan en werd het steeds toffer.

De heenreis ging heel voorspoedig. Om half 10 dinsdagavond was ik al in het appartement. Ik werd heel lief ontvangen met een kop thee door mijn 3 leuke huisgenoten, twee musicalperformers en een acteur. De volgende ochtend kon ik met één van hen richting Manhatten reizen (we wonen in Brooklyn, Manhatten is een half uurtje reizen). Toen ik op Madison Square uitstapte en richting Times Square liep was het enige waar ik naar kon kijken het aantal mensen dat op straat rond liep. Jezus wat een mensen! Ondertussen ben ik daar al aan gewend. In de supermarkt sta je voor een yoghurt en brood in een soort efteling attractie wachtlijn met een Primark kassasysteem.

De eerste dagen had ik een beetje last van een jetlag en voedselprobleem (het duurde even voor ik had gevonden waar ik normaal eten kon halen) dus moest ik alles een beetje rustig aan doen. Donderdag kon ik het super mooie Central Park zien en de Upper West Side, hele mooie wijk. Vrijdag ben ik Brooklyn verder gaan verkennen en had ik een fantastisch uitzicht over de skyline van Manhatten. 's Avonds ging ik met mijn huisgenoten naar het Halloween huisfeestje van Marina (Nederlands meisje die ik hier ken). Dit was heel erg gezellig en ze hadden veel eten, dus hier kon ik mijn voedseltekort van de dagen daarvoor even inhalen (dus niet heel veel anders dan op feestjes bij Mike en Kim thuis ;)).

Zaterdagochtend ben ik eerst naar Maartje en Gerben gegaan, een Nederlands gezin wat ook in Brooklyn woont en waar ik ga oppassen het komende half jaar. Daarna kon ik mijn eerste danslessen volgen. Heel tof, en zwaar. De spierpijn begint al op te bouwen. Vanochtend ben ik met mijn huisgenoot naar de NY marathon gaan kijken en heb ik Robert Hooijmaijers geprobeerd aan te moedigen. Hij komt uit Rijsbergen en liep mee, maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoe hij er uit ziet. Dus ik heb op de juiste tijd op de juiste plaats gestaan, maar het was een soort 'zoek wally' zonder te weten hoe wally er uit ziet. Maar de hele sfeer rond de marathon was echt vet. Heel Brooklyn dat stond te juichen voor mensen die ze niet kennen. Ik heb vandaag met mezelf afgesproken dat ik die marathon ook een keer ga rennen. Moet zo vet zijn, 42 km door zo'n gave stad met alleen maar juichende mensen aan de kant.

Vandaag ben ik met een paar dansers na de les ook nog even een wijntje gaan drinken (Horton Happy Hour :), voor de mensen die Horton kennen). Achteraf waren de eerste twee dagen dus het taaist en werd het sindsdien alleen maar toffer. Het is echt een vette stad en ik wil nog zoo veel zien. Laat de rest dus maar komen! :)

Heel veel liefs X Marleen

  • 03 November 2014 - 06:13

    Marjan B.:

    Go Marleentje!!!!!! XXX

  • 03 November 2014 - 06:54

    Annette Dictus:

    Super Marleen, ik ga je volgen. Heel veel succes maar zo te horen gaat dat wel lukken.

  • 03 November 2014 - 07:30

    Katja:

    lieve marleen, helemaal geweldig zeg! nice pics......ik ga je volgen. herkende wel wat plekjes hahahaha van heel lang geleden! xxxxxx katja

  • 03 November 2014 - 07:34

    Marlies Daamen:

    Ha die Marleen.
    Nou jij zit daar heerlijk lees ik tussen de regeltjes door.
    Heel veel plezier en succes daar en ook ik ga je berichtjes volgen.
    Tot de volgende dan maar...

  • 03 November 2014 - 07:57

    Carlo:

    Hé Marleen. ....
    Wat bijzonder dat jij mijn zwager hebt proberen aan te moedigen en dat in NY. ...
    Is NY. ..De volgende stap naar ....De vrouwelijke Joop van den Ende /John de Mol (zonder bedreigingen....;-)......)
    Maar vooral.......enjoy! !!!!!

  • 03 November 2014 - 08:21

    Jolanda Vermeerewn:

    Ha Marleen, zelfs wij hier in de Bigtelaar kennen Tim Hortons, niks makkelijker dan dat;)
    Geniet maar lekker van je tijd daar!!

  • 03 November 2014 - 08:45

    Jardy:

    Vet!!! Mooie dingen doen! Veel plezier!

  • 03 November 2014 - 09:25

    Simone:

    Klinkt amaaazing, omg.
    Geniet ervan :)
    PS. nu wil ik ook

  • 03 November 2014 - 10:17

    Kim Knibbeler:

    Hey Lieve Marleen,

    Tof om te horen dat het goed gaat met je.
    En echt gaaf dat je al heel wat NewYorkse cultur heb opgedaan zoals Halloween en de marathon.

    Stiekem zijn Mike en ik ook semi Amerikanen;) met ons semi Amerikaanse bruiloft en feesten die wij altijd geven

  • 03 November 2014 - 10:53

    Els Van Overveld:

    Hey Marleen,
    Ik gun je 'n hele fijne tijd in New York.
    Ga je verhalen met plezier volgen.
    Groetjes, Els

  • 03 November 2014 - 12:35

    Marian:

    Hoi lieve Marleen, fijn om wat van je te horen. Ik ga je zeker volgen. Geniet ervan!
    Groetjes van tante Marian en natuurlijk ook van ome Ad


  • 03 November 2014 - 15:04

    Diny Mutsters:

    lieve Marleen,
    Wat fijn om te lezen dat je de taaiste dagen voor bij bent, en nu kunt genieten van alle wat je gast beleven , we gaan je volgen dikke kus, en als we Jos zien ,geven wij hem een extra knuffel !!!!

  • 03 November 2014 - 15:22

    Jeanne :

    Ha Marleen,
    Fijn dat je nu zo te volgen bent, waarschijnlijk ook rustiger voor jezelf !
    Je knokt je gelukkig snel door de moeilijke dagen, geniet van alle lekkere overdreven Amerikaanse dingen daar !
    Robert heeft het vast gevoeld hoor, ha ha misschien kun je nog met hem wat gaan drinken ik hoorde dat hij dat weer lekker ging doen na de marathon

  • 03 November 2014 - 15:27

    Jeanne:

    Op naar 27 november thanksgiving, vieren wij hier ook nog steeds,
    Liefs Jeanne

  • 03 November 2014 - 19:13

    Maud:

    leuk om te lezen hoor Marleen!

  • 03 November 2014 - 22:48

    Joke:

    Voor mij waren de eerste twee dagen ook het zwaarst hoor!

  • 04 November 2014 - 00:03

    Anne:

    Ggggoooooooooooooo Marleen!!! Run Marleen, run! Ik moedig je alvast aan voor al het moois wat je gaat opzoeken. X

  • 04 November 2014 - 01:26

    Marleen Hendrickx:

    hahaha! Dankjulliewel voor alle lieve en leuke berichtjes. Ik houd jullie op de hoogte!
    Ik zal Robert nog een berichtje sturen. Ik heb namelijk ook een filmpje waarin hij mogelijk voorbij komt haha.

    Liefs X

  • 04 November 2014 - 05:51

    Robert Hooijmaijers:

    Hahaha. ...mss dat "Wally" (leuke nieuwe bijnaam) nog op je gemaakte filmpje voorkomt

  • 04 November 2014 - 15:53

    Lia En Jac:

    Leuk om je te volgen in New-York. Dat gaat helemaal goed komen met jou. En de wat mindere dagen dagen horen ook bij het leven. Veel plezier en tot een volgend berichtje.
    Groetjes uit t'Hellegat.

  • 05 November 2014 - 19:53

    Caroline:

    Zo dat gaat wel lukken daar. 1 week voorbij en al zoveel ondernomen, past helemaal bij je en een compliment voor Jos.
    Geniet ervan. Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Brooklyn

NYC

6 maanden dansstage bij Peridance in New York

Recente Reisverslagen:

12 Maart 2015

Terug naar huis

08 Februari 2015

Winter

18 Januari 2015

That's ghetto!

27 December 2014

Merry Christmas!

09 December 2014

It's my partieeee
Marleen

Actief sinds 03 Nov. 2014
Verslag gelezen: 864
Totaal aantal bezoekers 13281

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2014 - 05 Mei 2014

NYC

Landen bezocht: